Yabancı Diller Yüksekokulu’nda 2025–2026 Akademik Yılı Hizmet İçi Eğitim Programı Gerçekleştirildi
23 Ekim 2025 | 15:52

Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından geleneksel hale getirilen “Hizmet İçi Eğitim Programı”, öğretim görevlilerinin mesleki ve pedagojik gelişimini desteklemek amacıyla her yıl olduğu gibi bu yıl da iki hafta olarak gerçekleştirildi. Programda, alanında uzman öğretim elemanları ve yayınevi temsilcileri tarafından yürütülen oturumlarda yapay zekâ destekli öğretim, dijital araçların dil eğitiminde kullanımı, kelime öğretiminde derlembilim uygulamaları ve sınıf içi etkileşimi artırma stratejileri gibi konular ele alındı.

Programın ilk haftasında öğretim elemanları;

  • Öğr. Gör. Dr. Talha Erdalı tarafından gerçekleştirilen “Dijital Araçlar Yoluyla Öğrenci Katılımını Artırmak” oturumunda, çevrim içi araçların öğrenci motivasyonuna ve derse aktif katılıma nasıl katkı sağladığına odaklanıldı.
  • Öğr. Gör. Dr. Nurda Karadeniz Kayalı tarafından sunulan “Yapay Zekâ ile Yazma Becerisini Yeniden Düşünmek” oturumunda, yapay zekâ destekli yazma uygulamalarının öğretim süreçlerine entegrasyonu tartışıldı.
  • Doç. Dr. Ahmet Erdost Yastıbaş’ın “Ders Hedeflerinin Netleştirilmesi” sunumunda, açık ve ölçülebilir ders hedeflerinin öğretim kalitesine etkileri üzerinde duruldu.
  • Öğr. Gör. Dr. İbrahim Halil Topal’ın iki oturumdan oluşan “Teoriden Kelime Bilgisine: Dil Öğrenimi için Sözlükbilimi/Derlembilimi Anlamak” ve “Sözlükbilimle/Derlembilimle Uygulamalı Çalışma: Kelime Bilgisini Geliştirme Etkinlikleri” başlıklı oturumlarında, kelime öğretiminde derlem temelli yaklaşımların önemi vurgulandı ve uygulamalı örnekler paylaşıldı.
  • Öğr. Gör. Dr. Pınar Kahveci’nin “Yabancı Dil Sınıflarında İkili ve Grup Etkileşimini Nasıl Artırabiliriz?” başlıklı oturumunda, etkileşim odaklı etkinliklerle sınıf içi iletişimi güçlendirmenin yolları ele alındı.

İkinci haftada ise program, ulusal ve uluslararası konuşmacıların katkılarıyla devam etti.

  • Dr. Öğr. Üyesi Pınar Kahveci, “Enhancing Classroom Interaction: Adding Digital Touches to Foreign Language Textbooks” başlıklı sunumunda dijitalleşmenin sınıf etkileşimine katkılarını ele aldı.
  • Doç. Dr. Ahmet Erdost Yastıbaş, “Clarifying Lesson Aims” oturumunda ders hedeflerinin paylaşımının öğretim sürecine etkilerini anlattı.
  • Macmillan Education’dan Kübra Cengiz, “Language Hub – How to Make the Most of the Coursebook” başlıklı sunumuyla öğretim materyallerinin etkin kullanımına dair örnekler sundu.
  • Öğr. Gör. Merve Korkmaz, Sosyal İşler ve Toplumsal Katkı Ünitesinin yürüttüğü faaliyetleri ve yeni akademik yıl hedeflerini paylaştı.
  • Öğr. Gör. Dr. Özlem Anadol, “AI Destekli Ölçme ve Değerlendirme” sunumunda yapay zekâ teknolojilerinin ölçme süreçlerine katkılarını aktardı.
  • Macmillan Education’dan Sena Akyol, “Concept Checking & Feedback Techniques” başlıklı oturumunda kavram kontrolü ve dönüt tekniklerine odaklandı.
  • Patrick Shortt, “Maximizing Student Talk Time (STT)” başlıklı oturumunda öğrencilerin derse aktif katılımını artırmaya yönelik etkili stratejiler paylaştı.

Kurumumuzda görev yapmakta olan öğretim görevlilerimizin katılımlarıyla gerçekleşen ve çok kıymetli paylaşımların olduğu Hizmet İçi Eğitim Programı, katılımcıların bilgi ve deneyimlerini paylaşmalarına, sınıf içi uygulamalarda yenilikçi yaklaşımlar geliştirmelerine ve daha verimli bir akademik yıl için güçlü bir başlangıç yapmalarına katkı sağladı.

-1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
background image